رازنما

پیر ما گفت که جنگ است، قلم بردارید

رازنما

پیر ما گفت که جنگ است، قلم بردارید

شباهت های گفتگوی روحانی با احمدی نژاد

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۳ ق.ظ
سه شنبه شب بود که رییس محترم جمهوری اسلامی ایران جهت وفا به قولی که داده بودند به صورت زنده اقدام به ارائه گزارش خدمت مردم شریف ایران کردند؛ اما موضوعی که برای بنده حائز اهمیت بود و توجه بنده را جلب کرد تا این چند خط را ابراز دارم شباهت عجیب صحبت های آقای روحانی با صحبت های آقای احمدی نژاد در سال 88 بود در یک نکته، که آن را خدمت شما مخاطب عزیز هر چند دیر اما ارائه خواهم داد:

ابتدا آن بخش از صحبت های دکتر روحانی را جهت مرور دوباره قید می کنم،«در این هشت سال در سفرهای استانی، تعهداتی که داده شده ۲۱۱ هزار میلیارد تومان است. از این تعهد فقط ۳۲ درصد انجام شده است. ۶۸ درصد برای دولت‌ بعدی باقی مانده است. از آن طرف اعتبارات و تسهیلاتی که در همین سفرهای استانی به مردم تعهد شده، ۳۰ درصد این تسهیلات تحقق یافته و ۷۰ درصد باقی مانده است. در مجموع اگر بگوییم که ۳۰ درصد تعهد داده شده و ۷۰ درصد تعهد باقی مانده، اگر همان پول و امکانات باشد، یعنی ۱۶ سال طول می‌کشد تا آن تعهدات را بخواهیم عملی و اجرایی کنیم. آمار و ارقامی که مسئولین به من داده اند پروژه‌های عمرانی که در کشور، کلنگ زده و شروع شده و فقط بخشی از آن اجرا شده، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تعهد است؛ یعنی سالیان دراز برای اجرای آنها زمان لازم است. حالا امسال که در آن ۵ ماهی که دولت قبلی بوده در بخش عمرانی ۳ درصد منابع تحقق پیدا کرده است؛ از ۱۰۰ درصد ۳ درصد.»




این تصویر متعلق به گزارشی است که در سال 88 یعنی اواخر دولت نهم و انتخابات ریاست جمهوری دهم که همان کسانی  از شما در انتخابات یازدهم حمایت کردند با حمایت از اشخاصی ........ هم آبروی نظام و هم شیرینی آن حماسه را بر دهان مردم تلخ کردند.

میبینیم که دولت هشتم 49000 پروژه را کلید زد ولی تنها موفق به افتتاح19000 پروژه شد. نتیجه آنکه دولت نهم 30000 پروژه یعنی بیش از 70 درصد پروژه ها یا همان تعهدات دولت گذشته را اجرا می کرد ولی علاوه بر آن می بینیم نه تنها 30000 پروژه انجام شد بلکه 100000 پروژه هم در خود دولت نهم کلنگ زنی شد که 70000 آن در همان دولت یعنی دولت نهم به پایان رسید.

این موضوعی دکتر روحانی فرمودند که ما با کوله باری از تعهدات انجام نشده دولت گذشته کار را تحویل گرفته ایم، خب قبل از شما هم این کوله باری که امروز بر دوش شما سنگینی می کند بر دوش منتخب اسبق مردم سنگی کرده است.

آیا دولت گذشته تدبیر نداشته است؟ معنای تدبیر چه می تواند باشد؟ تدبیر را باید در دولت ها گذشته تر از احمدی نژاد جست و جو کنیم که با ندانم کاری جهت زدن یک پل دریاچه ارومیه نزدیک بود اکوسیستم دریاچه را به هم بزنند. آن هم بعد از انتظار بیش از 20 سال مردم آن دیار.

به نظر بنده اقدامات احمدی نژاد خیلی جسورانه بود؛ هم سهمیه بندی بنزین که دولت آقای خاتمی جرات انجامش را نداشت و هم سفرهای استانی که ویروس عمران و آبادی را در کشور پخش کرد؛ به قول یکی از عزیزان مشاور جوان(که به لطف آقای روحانی سازمان فراگیر مشاوران جوان رییس جمهور در حال برچیده شدن است)گفتند که احمدی نژاد به روستاهایی رفته که بخشدار آن بخش هم به آن روستا سر نزده بود.

آقای بشارتی (وزیر کشور دولت آقای هاشمی رفسنجانی) در تحیل خود از آقای احمدی نژاد از سه عملکر ایشان تقدیر می کنند؛ یکی از آن سه عملکر که دقیقا با این عنوان در برنامه ضبط شده شناسنامه ذکر شد، پخش کردن ویروس عمران و آبادی در کشور بود!
فکر میکنم که آقای بشارتی شخصی بوده اند که عملکر چهار دولت را به چشم دیده اند، چطور می شود که می گویند احمدی نژاد ویروس عمران و آبادی را در سراسر کشور پخش کرد؟ یعنی هاشمی نکرد، خاتمی هم نکرد!

پس می توان گفت که ساختن ویرانه ای که آقا احمدی نژاد تحویل گرفتند هزینه های زیادی در بر داشته، حال چه آن هزینه آبقروی احمدی نژاد باشد چه بدهکار شدن دولت وی!

البته قصد بنده دفاع از آقای احمدی نژاد نیست، اما چون این روز ها ایشان سخنی نمی گویند و هر کس هر طور دلش می خواهد ایشان را متهم کرده و به قولی کاسه کوزه ها را بر سر او میشکند می توان این موضوع را مصداق بی تقوایی سیاسی در نظر گرفت که رهبر عزیز انقلاب از این نوع عملکرد راضی نبوده و نیستند.
البته آمار های کامل را تیم دولت اسبق باید ارائه دهد اما با توجه به اطلاعات ناقص خویش لازم دیدم آنچه را دیده و شنیده و توان مقایسه دارم بنویسم.
در آخر دعا می کنم که آقای روحانی دولتش را بدون پروژه نیمه کاره و بدون بدهی داخلی و خارجی به منتخب بعدی تحویل دهند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۷
فرزاد سیمی

نظرات  (۲)

۱۲ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۹ وبیان بوشهر

سلام هم استانی

با *وبیان * خانه مجازی وبلاگ نویسان استان بوشهر ،هر نفر یک رسانه

وبیان با قالب جدید(حرفه ای)منتظر نگاه زیبای شماست

آمد رمضان هست دعا را اثری

دارد دل من شور و نوای دگری

ما بنده عاصی و گنهکار توییم

ای داور بخشنده بما کن نظری

ماه رمضان ماه مهمانی خدا بر شما هم استانی گرامی مبارک باد.

webyan.ir

سلام پیدات نیست سالمی?,راستی عکس واتس اپت کوچیکی خودته؟؟؟چه قیافه جالبی داشتی!!!!
پاسخ:
سلام
خوبی؟
خداییش نع، اصلا خوب نیستم.
آره عکسه خودمه.
راستی شما؟
raznama.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی