رازنما

پیر ما گفت که جنگ است، قلم بردارید

رازنما

پیر ما گفت که جنگ است، قلم بردارید

و من یعمل مثقال ذره شرا یره

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴ ق.ظ

روایت عجیبی شنیدم با این مضمون که در روز قیامت هنگام حساب و کتاب اعمال دست برخی شیشه ای از خون می دهند و می گویند شما به این مقدار در ریخته شدن خون دیگران مقصرید! آنها تعجب می کنند و انکار میکنند. واقعیت هم این است که آنها مستقیماً در قتل دیگران نقش نداشته اند و حتی به ریخته شدن خون دیگران رضایت نداشته اند اما خدا همین کسی است که : و من یعمل مثقال ذره شرا یره...
امروز مستندی انگلیسی دیدم که در آن یک فعال ضد جنگ در اعتراض به اعزام ارتش انگلیس به عراق و افغانستان و... می گفت: «من چرا باید مجبور باشم به دولتی مالیات بدهم که آنرا خرج کشتن مردم بی گناه در دیگر کشورها می کند؛ من نمی خواهم در ریخته شدن خون دیگران مقصر باشم.»
این نگاه، فوق العاده است. در اروپا و امریکا مسلمانان و مومنان زیادی زندگی میکنند که احتمالا خیلی پرهیزکارند ولی ناچارند ماهیانه مبلغ زیادی مالیات بدهند. مالیاتی که خرج جنگ افروزی و افساد فی الارض می شود.
ترکیه اجازه می دهد فاحشه خانه ها رسما پروانه فعالیت بگیرند و از آنها مالیات می گیرد و بخشی از مالیاتشان را در وزارتخانه ی دین، صرف ساختن مسجد و حقوق ائمه جماعات می کند! مضحک است. ولی این همان عالم سکولار است. عالمی که تو می توانی پرهیزکارانه زندگی کنی ولی لاجرم مالیاتت صرف ریختن خون بی گناهان و افساد در سرزمین های مسلمانان می شود... و دست آخر شیشه ای خون را در قیامت بدستت می دهند.
همین یک دلیل کافی است که ما دائما شکر کنیم که در کشوری غیرسکولار و با حاکمیت دین و حاکمانی متدین زندگی می کنیم و دست کم مالیاتمان صرف افساد فی الارض نمی شود.
بماند که گاهی یک موضع سست و غیر اصولی در برابر امریکا و اسرائیل می تواند یک گام تیغ استکبار را به گردن مظلومان جهان نزدیکتر کند و خون عده ای را بریزد.
حالا به این فکر کنید آنها که نظام جمهوری اسلامی را تضعیف می کنند آیا نظام طاغوت بین الملل را در افساد فی الارض و ریختن خون دیگران کمک نکرده اند؟


برگرفته از صفحه گوگل "وحید یامین پور"

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۸
فرزاد سیمی

نظرات  (۱)

زیبا نوشته بودین....
پاسخ:
زیبا نوشته بودن(!)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی